تاريخ : یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:, | 2:35 PM | نویسنده : بريالي محمدي

جاسم المطوع

ترجمه: عبدالله الياسی

روزی در محضر الله متعال و در حالی که برای عمری که از دست داده بودم تأسف می‌خوردم و پشیمان بودم، نشستم و یکی از «لحظه»‌های زندگی‌ام را فراخواندم…

به او گفتم: می‌خواهم به عمرم برگردی تا تو را در کار خیر به کار گیرم.

گفت: زمان هیچ وقت به سوی کسی برنمی‌گردد!

گفتم:‌ ای «لحظه» خواهش می‌کنم بسوی من بازگرد؛ تا از تو بخوبی استفاده کنم و کوتاهی که در مورد تو کردم جبران کنم.

گفت: چگونه می‌توانم برگردم درحالی که صفحه‌های پرونده‌ی اعمالت مرا پوشانیده است؟!hasanat-time

گفتم: غیرممکن را انجام بده و بازگرد، چه بسا لحظه‌هایی که پس از رفتن تو به هدر دادم!

گفت: اگر به دست خودم بود برمی‌گشتم، اما کسی که او را فرامی‌خوانی دیگر حیاتی ندارد، در حالی که پرونده‌ی اعمالت بسته و به سوی الله متعال روانه شده است.

گفتم: چگونه غیر ممکن است که برگردی در حالی که داری با من حرف می‌زنی؟

گفت: «لحظه‌ها» در زندگی، یا دوستی مهربانند که به نفع صاحبش شهادت می‌دهند و یا دشمنی سرسخت که علیه او گواهی می‌دهند و من جزو آن «لحظه‌ها» یی هستم که دشمن تو وروز قیامت علیه تو شهادت می‌دهد… پس که اینطور است دشمنان چگونه با هم جمع می‌شوند؟!

گفتم: آه…. وای برهمه‌ی آن «لحظه‌ها»ی عمرم که از دست دادم!

اما التماس می‌کنم که به سوی من بازگرد؛ تا در ظرف تو، کارهای نیکی که نکردم انجام دهم.

«لحظه» برای مدتی خاموش ماند…

گفتم: ‌ای «لحظه»، صدای مرا می‌شنوی؟ خواهش می‌کنم جواب بده.

گفت:‌ ای کسی که خویش را فراموش کردی و اوقات گرانبهای عمرت را ضایع نمودی…..

مگر نمی‌دانی که تو همین حالا به خاطر بازگرداندن «لحظه»‌ای، «لحظه‌ها»یی از عمرت را از دست دادی، آیا می‌توانی آن‌ها را برگردانی؟

تنها چیزی که می‌توانم به تو بگویم «إِنَّ الْحَسَنَاتِ یُذْهِبْنَ السَّـیِّئَاتِ» (هود: ۱۱۴) کارهای نیک، بدی‌ها را پاک و نابود می‌گرداند، پس‌ ای…. عجله کن و بشتاب، در هرجا که باشی از الله جل جلاله بترس و به دنبال معصیت و بدی‌ها، کارهای نیک و حسنات انجام بده تا آن را پاک و نابود گرداند و با مردم به نیکی رفتار کن.

باسپاس از پایگاه اطلاع رسانی اصلاح

اصلاح آنلاین

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

تاريخ : پنج شنبه 28 دی 1391برچسب:, | 11:34 PM | نویسنده : بريالي محمدي

نامه ای به رئیس جمهور

جناب آقای ريیس جمهور!
 ما که شما را به حیث زعیم خود قبول می کنیم، در مقابل از شما خواست های داریم که هم خود ما به برآورده شدن آن ایمان و باور کامل داریم و هم آرزو داريم که جناب ریيس جمهور ما در آینده به تمامی مشکلات ما رسیدگی خواهد کرد. بنابراين در قدم نخست از شما می خواهیم تا ما و خودتان را  نزد دیگران سرافكنده نكنيد.
  می خواهم یک چیز را واضح بگویم، از شما کدام قهرمانی توقع نداریم و علت این که به شما رای دادیم این است که شما در حقیقت آيینه اي بودید که من خود و احساسات خود را در روز انتخابات در آن دیدم  و به همین دلیل هم به شما رای داده ام.

 

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 26 دی 1391برچسب:, | 11:5 PM | نویسنده : بريالي محمدي

د ستورو پیژندونکیو یوې ډلې په کایناتو کې داسې یو پیژندل شوی څیز کشف کړیدی چې د څو فعالو کهکشانونو د هستو له مجموعی څخه جوړ شویدی، دغه جوړښت په کایناتو کې تر ټولو ستر موجود ګڼل کیږي، چې له یوې څنډې څخه تر بلې څنډې پورې ټول واټن یې یواځې ۴ میلیارده نوري کاله دی. (یوه نوری ثانیه ۳ سوه زره کیلو متره فاصله ښیی او یو نوری ساعت یانی:

300000x 60X60 = 1080000000 یو میلیارد او اتیا میلونه کیلو متره فاصلې سره معادل دی. لمر چې له زمکې څخه ۱۵۰ میلونه کیلو متره زیات و کم فاصله لري، نو نور یې زمکې ته تقریبا په ۷، ۸ ثانیو کې را رسیږي).

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 26 دی 1391برچسب:, | 11:3 PM | نویسنده : بريالي محمدي

لیکوال: جعفر احمدزی

د وختي پاڅیدو او وختي ویده کیدو طبي ګټې او زیانونه

هغوى چې د الله كلام قرآن كريم او احاديث لوستي وي پدې پوهيږي چې له ډيري آيتونه او حديثونه څخه دا څرګنديږي چې د وختي ويده كيدو او وختي پاڅيدو په لور هڅونه كوي.قرآنكريم پدې اړه فرمايي:
وَجَعَلْنَا نَوْمَكُمْ سُبَاتًا (٩)النباء:۹
او خوب مو ستاسو د هوساينې وسيله ګرځولې ده.
په بل ځاى كې فرمايي:
أَقِمِ الصَّلاةَ لِدُلُوكِ الشَّمْسِ إِلَى غَسَقِ اللَّيْلِ وَقُرْآنَ الْفَجْرِ إِنَّ قُرْآنَ الْفَجْرِ كَانَ مَشْهُودًا (٧٨)اسراء
او دسهار قرائت هم لوله ځكه چې د سهار د قرائت په لوستلو شاهدي ور كول كيږي.

له رسول الله نه روايت شويدى چې فرماييلي دي:اې الله! زما د امت په سهارونو كې بركت واچوه.

له عايشې نه روايت دى چې رسول الله وفرمايل:د سهار دوه ركعته لمونځ تر دنيا او مافيها غوره دى.

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 23 دی 1391برچسب:, | 5:28 PM | نویسنده : بريالي محمدي
  زهرا بذرگر
سلامتی واقعا چیست و چگونه می‌توان به آن دست یافت؟ آیا سلامتی به معنی رسیدن به وزن ایده‌آل، ورزش روزانه و داشتن رژیم غذایی متعادل است؟ در این نوشتار 6 راهکار برای سلامتی ارائه می‌شود.


1 - خودتان دکتر خودتان شوید:
اولا یک پزشک، بیماری را درمان می‌کند اما نمی‌تواند علت بیماری را از بین ببرد، ثانیا یک پزشک هرگز روی تغذیه بحث نمی‌کند، ثالثا خدمات پزشکی هزینه‌بر است؛ بنابراین پیش از ابتلا به بیماری با از بین بردن عوامل بیماری‌زا از ابتلا به بیماری پیشگیری و به تغذیه خود توجه‌ای ویژه مبذول کنید.

 

 

 

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 23 دی 1391برچسب:, | 5:20 PM | نویسنده : بريالي محمدي

قدیم‌ها شنیده بودیم که می‌گفتند ازدواج برای سلامتی خوب است و ازدواج مانع انحراف افراد در زندگی اجتماعی آنها می‌شود؛ حالا دانشمندان می‌گویند ازدواج کردن واقعا در حفظ تندرستی انسان‌ها تأثیر دارد.

آنها می‌گویند حتی ازدواج باعث زنده ماندن پس از عمل بای پس قلب می‌شود. ازدواج مزیت‌هایی برای سلامتی دارد که ازجمله آن می‌توان به طول عمر، استرس اندک و احتمال پایین ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و افسردگی نام برد.

به گزارش سی‌ان‌ان، طبق یک تحقیق جدید که در آمریکا انجام شده به مزایای ازدواج می‌توان زنده ماندن پس از انجام عمل‌های جراحی سنگین قلب را نیز اضافه کرد. تحقیقات نشان می‌دهد افراد متاهل پس از انجام عمل بای‌پس سرخرگ قلبی 15سال بیشتر از افراد مجرد عمر می‌کنند.

 

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 23 دی 1391برچسب:, | 5:9 PM | نویسنده : بريالي محمدي
  شما تا چه میزان با محدودیت‌های بدنی خود آشنا هستید؟

انسان هم مانند دیگر موجودات زنده، دارای محدودیت‌هایی برای زندگی  و حیات بر روی زمین است. این محدودیت باعث شده است که انسان نمی تواند در بسیاری از شرایط، جان سالم به دربرد.

دانشمندان و محققان زیست شناس، مطالعات و تحقیقات بسیاری در این زمینه انجام داده‌اند. آنها معتقدند؛ شاید انسان‌هایی باشند که در بعضی شرایط محیطی و بدنی قادر به شکستن محدویت‌های بدنی خود شوند. ولی این امرعمومیت ندارد و انسان کماکان با این محدودیت‌ها دست به گریبان است.

یافته‌های دانشمندان زیست شناس تقریبا، محدویت‌های بدنی انسانها را مشخص کرده و به رشته تحریر درآورده‌اند. برای نمونه محدویت‌های بدنی انسان در زمینه:

دویدن

بر اساس یافته‌های دانشمندان، یک انسان در سریع ترین حالت نمی تواند، مسافت 100 متر را در 9 ثانیه طی کند. زمانی فرا خواهد رسید که فدراسیون جهانی دو میدانی مسابقه دوی سرعت را برای همیشه لغوکند. چرا که ورزشکاران تنها یک دهم ثانیه با حد نهایت و محدویت سرعت دویدن انسان فاصله دارند.

در حال حاضر، رکورد جهانی مسابقات دوی سرعت در اختیار اوساین بولت است که  100 متر را در  9.58 ثانیه طی کرده و کافی است کمی  بیشتر تلاش کند تا سریع ترین مرد تمام تاریخ لقب گیرد.

 

 

 

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 23 دی 1391برچسب:, | 4:56 PM | نویسنده : بريالي محمدي
 
  یک دختر 12 ساله انگلیسی با ضریب هوشی 162، در هوش از آلبرت اینشتین و استفان هاوکینگ سبقت گرفت

به گزارش مهر،‌ اولیویا منینیگ، ساکن لیورپول پس از آنکه در یک آزموش هوش امتیاز 162 را به دست آورد، در انجمن منسا که بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین انجمن ضریب هوشی جهان است، پذیرفته شده است.

نمره وی نه تنها دو نمره بهتر از آلبرت اینشتین نابغه آلمانی و استفان هاوکینگ بزرگ‌ترین فیزیکدان معاصر است، بلکه او را در بالای یک درصد افراد با هوش جهان قرار می‌دهد.

این افتخار که او توانسته به منسا وارد شود یعنی او به شبکه مغزهای سراسر جهان خواهد پیوست.

اولیویا اذعان می‌کند به سرعت اطلاعات جدید را یاد می‌گیرد و به خاطر می‌آورد اما می‌گوید پس از آنکه از نمره هوش خود مطلع شد "لال" شده بود.

منبع: همشهری آنلاین

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

تاريخ : شنبه 23 دی 1391برچسب:, | 4:44 PM | نویسنده : بريالي محمدي

هوش انسان ژنتیکی است یا اکتسابی؟

 
بر خلاف آنچه اغلب مردم تصور می‌کنند علاوه بر ژنتیک، محیط اجتماعی نیز در پرورش هوش انسان نقش به‌سزایی دارد

brain600

بسیاری از افراد تیزهوش بخشی از نبوغ‌شان را از محیط و اجتماع خود کسب می‌کنند. هر فردی با میزان هوش مشخصی متولد می‌شود و هیچگاه نمی‌تواند توانایی ذهنی فردی دیگر با مجموعه متفاوتی از ژن‌ها را بدست آورد اما آنچه مسلم است در جوامع و محیط‌های ضعیف و غیر پویا فرد هرگز قادر نیست همۀ پتانسیل موجود در ژن‌های خود را بکار گیرد.

 

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

تاريخ : شنبه 23 دی 1391برچسب:, | 4:36 PM | نویسنده : بريالي محمدي

حقایقی شگفت‌انگیز درباره بدن انسان

 
می‌دانستید سختی استخوانهای بدنتان چهاربرابر بتون است؟ این حقیقت در برابر دیگر حقایق شگفت انگیزی که درباره بدن خارق‌العاده انسان وجود دارد،‌ناچیز به نظر می‌آید.

به گزارش دیلی‌اینفوگراف، شگفتی درباره توانایی خودترمیمی بدن انسان همواره وجود دارد. جراحت‌های بزرگ، شکستگی استخوان‌ها و عفونت‌های ویروسی همیشه برای انسان رخ می‌دهند و انسان نیز معمولا بهبود یافته و از این اختلالات نجات پیدا می‌کند.

شاید در گذشته با وجود دانش محدودی که وجود داشت ترمیم یافتن جراحت‌های بدن انسان به معجزه یا جادو شباهت داشت. امروزه با افزایش درک انسان از بدن خود، حقایق عجیب و و ریز و درشت زیادی کشف شده‌اند. برای مثال انسان در طول عمر خود چهل پوند از پوست بدنش را از دست می‌دهد.

در این اینفوگراف می‌توانید حقایق جالب‌تر و شگفت‌انگیزتری درباره ویژگی‌های باورنکردنی اعضای بدن انسان پیدا کنید:

اینفوگراف بدن

همشهری آنلاین:

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 23 صفحه بعد

  • دانلود فیلم
  • قالب وبلاگ
  • سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ