تاريخ : شنبه 23 دی 1391برچسب:, | 3:22 PM | نویسنده : بريالي محمدي

خليلـــزاد به صحــــنـه مي آيد

Zalmay Khalilzad

زلمی خلیلزاد سفیرپیشین امریکا در افغانستان و عراق و یکی از اعضای حزب جمهوریخواه امریکا قراراست در انتخابات آینده افغانستان برای مقام ریاست جمهوری خود را نامزد کند.

 یک منبع نزدیک به آقای خلیلزاد که نخواست نام اش گرفته شود به خبرنگار خامه پرس گفت ” افغانستان در آینده هم به همکاری و یاری جدی غرب به خصوص ایالات متحده امریکا نیاز دارد و آقای خلیلزاد مهره مورد اعتماد و بازی گرخوب برای افغانستان پس از 2014  و ایالات متحده امریکا  می تواند باشد، از این رو وی خود را در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور نامزد می کند.

 

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 22 دی 1391برچسب:, | 10:26 PM | نویسنده : بريالي محمدي

طرح صلح

 

 

در جنگ افغانستان، کسی برنده و در صلح ‌واقعی، کسی بازنده نیست. بعد از تدویر کنفرانس بن اول و ایجاد اداره‌ي موقت، مهم‌ترین تحولی که مردم انتظار آن‌را داشتند، پایان جنگ‌ سی‌ساله در افغانستان بود، اما در نتیجه‌ي اشتباهات و خطاهای زمام‌داران در یازده‌سال گذشته، نه تنها صلح و ثبات ‌سیاسی استقرار نیافت، بلکه فصل نوینی از جنگ‌ها با انگیزه‌ها، مقاصد و روش‌های جدید آغاز شد و جایگاه افغانستان از کشوری «بعد از بحران» به کشوری «بحران در بحران» تنزیل یافت. با روی کارآمدن اداره‌ي ‌موقت که حمایت وسیع جامعه ‌جهانی را به همراه داشت، قدرت به افراد و گروه‌های متعصبی تعلق گرفت که به‌جز ازدیاد ثروت شخصی و افزایش قدرت گروهی، به چیز دیگری نمی‌اندیشند.

 

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 22 دی 1391برچسب:, | 9:38 PM | نویسنده : بريالي محمدي

وزیر دفاع امریکا: افغانستان را تنها نمی‌گذاریم

 

 

رییس‌جمهور کرزی، روز دوشنبه هفته گذشته، مهم‌ترین سفرش را به امریکا آغاز کرد. در این سفر قرار است رییس‌جمهور کرزی بر سر قرارداد مهم امنیتی، چگونگی پایگاه‌های نظامی امریکا، تعداد و چگونگی حضور نیروهای امریکا در افغانستان پس از سال 2014 با مقام‌های آن کشور گفتگو کند.

هم‌زمان با سفر رییس‌جمهور کرزی به امریکا، بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی ایالات متحده امریکا اعلام کرد که احتمالا این کشور پس از سال 2014 تمام نیروهایش را از افغانستان خارج کند. تحلیلگران گفتند که خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان به‌معنای تنها گذاشتن کشور است و در این صورت افغانستان، توان مبارزه با تروریزم را نخواهد داشت. 

 

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 21 دی 1391برچسب:, | 8:13 PM | نویسنده : بريالي محمدي

علت جايگزني قوانين اروپايي در كشورهاي اسلامي

گروهي از مردم گمان مي‌برند كه علت جايگزيني قوانين اروپايي در كشورهاي اسلامي از آن جهت است، كه نظام اسلام جوابگوي تمام خواسته‌هاي مردم نشده است حال آنكه اين گمان بي‌اساس و مبني بر جهالت آنها به قوانين اسلامي است، زيرا كه فقه اسلامي حاوي مبادي و نظريات و احكامي است كه اگر آنها را جمع كنيم بهترين و بزرگترين كتاب در قوانين جهان بشمار مي‌آيد.
من معتقدم اگر قوانين اسلامي درست مرتب شوند كشورهاي غير اسلامي هر چه زودتر از آن پيروي مي‌كنند و نظامهاي خود را رها خواهند كرد.

و اما علت اساسي جايگزيني قوانين اروپايي در كشورهاي اسلامي استعمار و نفوذ استعمارگران و نشستن و بي‌تفاوتي علماي ‌اسلام است زيرا كه در بعضي از كشورهاي اسلامي قوانين اروپايي توسط استعمارگران و زروگويان جايگزين شده است، همچون كشور هندوستان و شمال افريقا و در بعضي ديگر از كشورهاي اسلامي بعلت ضعف و ناتواني و خود فروختگي مسئولان كشوري همچون كشور مصر و تركيه ….

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 17 دی 1391برچسب:, | 4:36 PM | نویسنده : بريالي محمدي

وزیر مبارزه با مواد مخدر: تا چهار سال آینده کشت کوکنار صفر می‌شود

 

ضرار احمد مقبل، وزیر مبارزه با مواد مخدر، گفته است تا چهار سال آینده، میزان کشت کوکنار در 30 ولایت افغانستان، به صفر می‌رسد.

او که روز پنج‌شنبه، 14جدی، به منظور افتتاح پروژه‌ی «کار د-اف» با سه وزیر دیگر به ولایت ننگرهار رفته بود، گفت: «تا چهار سال آینده کشت کوکنار به‌غیر از ولایت‌های قندهار، هلمند، فراه و ارزگان، در دیگر ولایت‌ها کاملا صفر می‌شود. این وزارت با راه‌اندازی برنامه‌ی «کار د-اف» و دیگر برنامه‌ها در نظر دارد که کشت کوکنار در کشور را ریشه‌کن کند.»

«کار د–اف»، پروژه‌ی مشترکی است که برای دهقانان زمینه‌ی ایجاد سبزخانه‌، فارم‌ مرغ‌داری و دیگر سهولت‌ها فراهم می‌کند. این پروژه که هدف آن کاهش کشت کوکنار است، توسط وزارت‌های مبارزه با مواد مخدر، احیا و انکشاف دهات، زراعت و مالداری و مالیه تطبیق می‌شود.

براساس آمار وزارت مبارزه با مواد مخدر، در حال حاضر کشت کوکنار در 17 ولایت کشور صفر اعلام شده است و تا چهار سال آینده این رقم به 30 ولایت می‌رسد.

وزیران مبارزه با مواد مخدر، زراعت، انکشاف دهات و مالیه‌ پس از بازدید از خانه‌های سبز و فارم‌های مرغ‌داری در ولسوالی‌های بهسود، کامه و مرکز ننگرهار، در یک کنفرانس خبری مشترک در تالار این ولایت، برنامه‌های چهار وزارت را در مورد پروژه‌ی «کار د-اف» تشریح کردند.

 

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 17 دی 1391برچسب:, | 4:19 PM | نویسنده : بريالي محمدي

زه خو په دې فکر یم، تاسې نه نه یم خبر!

Posted: 04 Jan 2013 10:17 PM PST

دخبر له مخې دکندهار دطب پوهنځي یو محصل د تفنګچې په واسطه د پوهنځي مشر ګواښلی دی ترڅو دهغه نمرې زیاتې او هغه دې تولنې ته دیو بې سواده ډاکټر په توګه وړاندې کړي.

دا له زرګونو نمونو څخه یوازې یو خبر دی چې رسنیو ته را ووت، که نه نو زمونږ دهیواد په تعلیمي ادارو کې داسې خبرې یوه ورځنۍ (عادي) پیښه ګرزیدلې ده او له لومړنیو ښوونځیو نیولې تر پوهنتون پورې، ټولې ښوونیزې ادارې له همدې حالته سر ټکوي.

دځنې زده کونکو په وینا چې په اکثره ښوونځیو کې ځنې زده کونکي (چې ترشا څوک لري؟) درس خونې ته (مسلح) راځي او ښوونکی دهغه پر وړاندې دیو نوکر حیثیت لري چې باید دهغه په خوښه درس وړاندې کړي، دهغه په خوښه ټولکی رخصت کړي او دهغه په خوښه هغه ته نمبرې ورکړي، که نه نو بیا یې خیر نه شته.gunpack1



 

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 17 دی 1391برچسب:, | 2:32 PM | نویسنده : بريالي محمدي

«فیلسوف جهان» را چند خریده اید؟

 

برخی رسانه‌های افغان اخیرا گزارش دادند که مجلس سنای افغانستان (1)، دادستانی کل و اکادمی علوم در بیانیه‌هایی، از اعطای عنوان «فیلسوف جهان» به یک شهروند افغان استقبال کرده و آن را تبریک گفته‌اند. براساس گزارش‌های رسانه‌ها، «مدال خاصی» به نام «صدیق افغان» در جهان «ایجاد شده» و نام ایشان در فهرست دانشمندان برتر جهان ثبت شده است.

این رسانه‌ها، «مرکز بین‌المللی بیوگرافی کمبریج انگلستان و کانگرس ارتباطات هنر و ساینس جهان» را، اعطاکننده‌ی این مدال معرفی کرده و گفته‌اند که این مرکز، آقای افغان را ‪«در بین ۱۸۱ دانشمند جهان»‬ به‌عنوان مرد سال ۲۰۱۲ جهان برگزیده است. 

مرکز بین‌المللی بیوگرافیِ کمبریج

مرکز بین‌المللی بیوگرافی (2) متعلق به شرکت کتاب ملروز(3) است که مرکز آن در شهرک اِلی(4) در بیست‌وپنج‌کیلومتری شهر کمبریج واقع است و احتمالا به همین دلیل خود را «مرکز بین‌المللی بیوگرافیِ کمبریج» می‌خواند. اما این مرکز و شرکت کتاب، هیچ گونه ارتباطی به دانشگاه معتبر کمبریج ندارد.

 

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 16 دی 1391برچسب:, | 3:50 PM | نویسنده : بريالي محمدي
 
 
 
 
داستان مادر ... .
مادر من فقط یک چشم داشت من از اون متنفر بودم ... اون همیشه مایه خجالت من بود اون برای امرار معاش خانواده برای معلم ها و بچه مدرسه ای ها غذا می پخت . یک روز آمده بود دم در مدرسه که به من سلام کنه و منو با خود به خونه ببره , خیلی خجالت کشیدم , آخه اون چطور تونست این کارو با من بکنه ؟؟؟

به روی خودم نیاوردم , فقط با تنفر بهش نگاه کردم و فوراً از اونجا دور شدم .

روز بعد یکی از همکلاسیها منو مسخره کرد و گفت : هوووو ... مامان تو فقط یک چشم داره. فقط دلم میخواست یک ج.ری خودم رو گم و گور کنم . کاش زمین دهن وا میکرد و منو ... کاش مادرم یه جوری گم و گور میشد ... .

روز بعد بهش گفتم اگه واقعاً میخوای منو شاد و خوشحال کنی چرا نمی میری ؟

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 13 دی 1391برچسب:, | 10:54 PM | نویسنده : بريالي محمدي

ترکيه کې د ګاز نيونې له كبله پنځه افغان محصلين مړه شوي

لیکونکی شفيق هېوادپال
چهارشنبه 13 مرغومی 1391 ساعت 13:39

ترکيه کې د ګاز نيونې له كبله پنځه افغان محصلين مړه شوي

په ترکيه کې د ګازنيونې له كبله پنځه افغان محصلين مړه شوي دي.

د لوړو زده کړو وزارت وياند عبدالعظيم نوربخش وايي، چې دغه محصلين د ترکيې په استانبول ښار کې پر زده کړو بوخت وو او تېره ورځ د ګاز نيونې له  كبله مړه شوي دي.

هغه زياته کړه، دوى به په دې اړه څېړنه وکړي، چې دا پېښه څنګه رامنځته شوې او دغو محصلينو په کومه څانګه کې زده کړې کولې.

په استانبول کې ډېری افغان محصلين له ګازي بخاريو کار اخلي.

د يادونې ده، چې له لس زرو څخه زيات افغان محصلين، په بېلابېلو هېوادونو کې په لوړو زده کړو بوخت دي، چې له دې ډلې ۳۷۶ محصلين په ترکيه او هند کې د لېسانس، ماسټرۍ او دوکتورا په برخو کې د افغان حکومت په لګښت زده کړې کوي.

source: kilid

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

تاريخ : چهار شنبه 13 دی 1391برچسب:, | 10:52 PM | نویسنده : بريالي محمدي

ماين چاودنې ۶ سيمه ييزو پوليسو ته مرګ ژوبله واړوله

لیکونکی شفيق هېوادپال
 

ماين چاودنې ۶ سيمه ييزو پوليسو ته مرګ ژوبله واړوله

د فراه په خاک سفيد ولسوالۍ د ماين په چاودنه کې د يوه قوماندان په ګډون دوه سيمه ييز پوليس وژل شوي او څلور نور ټپيان دي.

د فراه د والي وياند عبدالرحمن ژوندى وايي، چې دغه پېښه تېره ورځ له غرمې وروسته شاوخوا درې بجې د خاک سفيد په دهنه خوست سيمه کې رامنځته شوې ده.

د هغه په وينا، په دې چاودنه کې د سيمه ييزو پوليسو قوماندان عبدالرحيم وژل شوى او پنځه نور ټپيان دي.

خو د فراه د ولايتي روغتون امر ډاکټر عبدالحکيم رسولي وايي بيا وايي، چې وروسته يوه ټپي هم ساه ورکړې.

 source: kilid

Baryalai Mohammadi

Create Your Badge افغان لینکر Web Informer Button

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 23 صفحه بعد

  • دانلود فیلم
  • قالب وبلاگ
  • سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ