فراه نما

فراه نما
دینی, علمي، فرهنگي، سياسي و....  
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فراه نما و آدرس farahnama.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 غرب امروز، زن را بهترین وسیله برای تحق اهداف شوم خود می‌داند و می‌خواهد او را با عریان کردن و به بازی گرفتن عواطف و احساساتش وسیله‌ی تحریک شهوات قرار دهد. زن مسلمان باید مواظب باشد و ارزش و منزلت خود را بداند. او عزیز تر از آن است که وسیله تبلیغ کالا یا تحریک شهوت مردان قرار گیرد. او عزیزترین مخلوق خداست و به یاری خدا با فریب دیگران خود را به ذلت نمی‌کشاند.

زن در اسلام ملکه است. جایگاهی که اسلام به زن عطا کرده، از یک طرف دیگران را به حسادت واداشته است و از طرف دیگر باعث شده بسیاری از زنان غیر مسلمان به خاطر شخصیتی که اسلام برای زن قایل شده است، مسلمان شوند. زن در غرب بازیچه‌ای بیش نیست. به شکل‌های گوناگون او را اذیت و آذار می‌دهند که گاهی به جان می‌آید و کارهایی انجام می‌دهد که در تصور انسان هم نمی‌گنجد از جمله یک زن غربی است که سی سال سن دارد آگاهانه سر دو فرزند دختر خود را می‌بُــرد. وقتی دلیل این کار را از او می‌پرسند در جواب می‌گوید:من نمی خواستم فرزندانم عذابی را تحمل کنند که من دارم تحمل می‌کنم. من گرفتار شوهر و پدری هستم که دائما خمارند. بیش از حد و اندازه من را اذیت و آزار می‌دهند.

دکتر محمدعبدالعلیم‌مرسی می‌گوید:«هیچ دینی تا به امروز به اندازه‌ی اسلام به زن توجه نکرده است. تاریخ تمدن‌ بشری، تمدنی مانند اسلام به خود ندیده که درباره‌ی زن و مرد با عدالت برخورد کند و به هر دو با یک چشم نگاه کند. مرد هیچ برتری بر زن ندارد بلکه بنا به فرموده‌ی پیامبراکرم(صلى الله علیه وسلم):«إنما النساء شقائق الرجال».
بشر طرزی‌الحسینی ازعلما‌ی بزرگ ترکستان می‌گوید:«به اعتراف همه‌ی تاریخ‌نگاران، زن در جامعه‌ی عربستان قبل از اسلام خیلی بی ارزش و حقیر بود تا جایی که بدشان می‌آمد به او انسان بگویند. عمر(رضی الله عنه) می‌گوید:«به خدا قسم ما در دوران جاهلیت برای زن هیچ ارزشی قایل نبودیم تا این که خداوند آن چه لازم بود در مورد آنان نازل کرد.» پس از نزول قرآن و در سایه‌ی تعالیم اسلام، جایگاه اصلی زن را به عنوان یک انسان برابر با مرد تثبیت شد. امید که آن را قدر بداند.

ویل‌دورانت در کتاب”تاریخ تمدن” می‌گوید:«اسلام جایگاه زن را در کشور های عربی بالا برد؛ به شیوه‌ای که هیچ گونه احساس حقارتی در اجرای فرمان همسرشان نمی کنند.»

اسلام در مسائل قضایی، استقلال مالی، کارحلال، تصرف در دارایی بین زن و مرد فرقی قایل نشده است “وَآتُوا النِّسَاءَ صَدُقَاتِهِنَّ نِحْلَةً فَإِنْ طِبْنَ لَکُمْ عَنْ شَیْءٍ مِنْهُ نَفْساً فَکُلُوهُ هَنِیئاً مَرِیئاً”(نساء-4) “وَلا تَتَمَنَّوْا مَا فَضَّلَ اللَّهُ بِهِ بَعْضَکُمْ عَلَى بَعْضٍ لِلرِّجَالِ نَصِیبٌ مِمَّا اکْتَسَبُوا وَلِلنِّسَاءِ نَصِیبٌ مِمَّا اکْتَسَبْنَ وَاسْأَلُوا اللَّهَ مِنْ فَضْلِهِ إِنَّ اللَّهَ کَانَ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیماً”(نساء-32) همان‌گونه که مرد می‌تواند در مال و دارایی خود دخل و تصرف کند زن هم می‌تواند دخل و تصرف کند. اگر امروز غیر از این را مشاهده می‌کنیم اشکال از مسلمانان است که قانون اسلام را اجرا نمی‌کنند و بر اساس هوی و هوس خود عمل می‌کنند. قرآن این را می‌گوید اما مسلمانان توان اجرای فرامین اسلامی را به دلیل وجود رسوبات اندیشه‌ی جاهلیت در بعضی زمینه‌ها، از جمله زنان، ندارند.

حرف برای گفتن زیاد است اما مهم این است که خواهر مسلمان بداند در اسلام جایگاه ویژه‌ای برای او در نظر گرفته شده است و امت اسلامی نیازمند بازگشت آگاهانه‌ی او به دین، اطاعت از خدا و کسب جایگاه حقیقی خود در پرورش جامعه‌ی اسلامی و برگرداندن عزت امت اسلامی است. امروز مهم‌ترین وظیفه زنان و مردان غیرتمند مسلمان این است مفاهیم غلط پیرامون اسلام را تصحیح کنند و حقیقت اسلام را برای مردم بیان کنند؛ مردم را به قرآن و سنت و عمل به فرامین آنها دعوت کنند.

خواهران مسلمان! امروز مسلمانان در وضع خیلی بدی قرار دارند و دشمنان با تمام قدرت برای نابودی اسلام یا تسلط بر آن تلاش می‌کنند. از شما می‌خواهم صادقانه و با گفتار و کردار به سوی اسلام برگردید تا در ردیف مسلمانان مؤمن صادقی قرار گیرید که در عمل به عهد و پیمان خود با خدا صادق هستند.

«خداوندا! همه‌ی ما را در پناه خود حفظ کن»

مـــآخـــــذ:
1- کتاب “الإسلام ومکانة المرأة”-دکتر محمدعبدالعلیم مرسی.
2- کتاب “صفحات مشرقات من حیاة الصحابیات”-دکتر محمدطلعت عفیفی.


نظرات شما عزیزان:

خواهر مسلمان
ساعت13:35---3 اسفند 1391
سلام
مطلب جالبیه اما خیلی ریزه به سختی خونده میشه اگر امکانش هست فونتش رو عوض کنید.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 21 آذر 1391برچسب:, ] [ 4:18 PM ] [ بريالي محمدي ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

((به وبلاگ من خوش آمدید)) برای يك بار پريدن، هزار هزار بار فرو افتادم. ::: ::: ::: هیچ انسانی دوست ندارد بمیرد، اما همه آنها دوست دارند به " بهشت " بروند... اما ای انسانها... برای رفتن به " بهشت " ... اول باید مرد. ::: ::: ::: ::: ::: ::: هيچ وقت رازت را به کسي نگو. وقتي خودت نميتواني حفظش کني چطور انتظار داري کسي ديگري براي شما راز نگهداره. محمدي محصل دانشكده طب در کشور ترکیه-آنکارا Mohammadi studying Medicine College in Turkiye-Ankara WWW.Farahnama.loxblog.com
موضوعات وب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 36
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 40
بازدید ماه : 1318
بازدید کل : 4748
تعداد مطالب : 228
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت



تماس با ما

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس





برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب


Pichak go Up

.

.

.

<-PollName->

<-PollItems->

قرآن آنلاین
http://s1.picofile.com/shiat/giv.gif
(بهترین لینک باکس)

  • دانلود فیلم
  • قالب وبلاگ