فراه نما

فراه نما
دینی, علمي، فرهنگي، سياسي و....  
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فراه نما و آدرس farahnama.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





وزیر مبارزه با مواد مخدر  گفت: «این وزارت به ‌هدف کاهش قابل ملاحظه‌ی کشت کوکنار، پروژه‌ی کار د-اف را که شامل ایجاد خانه‌های سبز و فارم‌ مر‌غ‌داری می‌شود، در ولسوالی‌های کامه و بهسود ننگرهار، کشم و خاش بدخشان و ولسوالی بلخ ولایت بلخ راه‌اندازی کرده است. پروژه‌‌ی کار د-اف و دیگر پروژه‌های وزارت مبارزه با مواد مخدر، بهترین بدیل برای کشت کوکنار می‌باشد.»

نبود امنیت و حاکمیت قانون

آقای مقبل، نبود امنیت و حاکمیت قانون در برخی از ولایت‌ها را مشکل جدی برای کاهش کشت کوکنار خواند.

او افزود: «اگر امنیت در ولایت‌های ارزگان، قندهار، هلمند و فراه بهتر شود، نهادهای قانونی تقویت شود و در ضمن بازسای، نوسازی و زراعت انکشاف یابد، در این چهار ولایت نیز کشت کوکنار صفر خواهد شد. هم‌چنین ما در نظر داریم که پروژه‌ی کار د-اف و دیگر پروژه‌ها را در چهار ولایت یادشده نیز راه‌اندازی کنیم.»

با این حال، ویس برمک، وزیر احیا و انکشاف دهات، می‌گوید که پروژه‌ی «کار د-اف» یک برنامه‌ی مشترک می‌باشد که در برخی از ولایت‌ها تغییرات اساسی در زندگی مردم به‌وجود آورده است.

آقای برمک گفت: «ما از طریق این برنامه در بخش‌های اقتصاد، زیربنا و زراعت کارهای خوبی انجام داده‌ایم. برنامه‌های ما شامل سرمایه‌گذاری در عرصه‌ی زراعت و ساخت سیستم‌های آبیاری کوچک، سرک‌ها، پل و پل‌چک‌ها می‌شود.»

به‌گفته‌ی برمک، این وزارت با هماهنگی وزارت‌خانه‌های مبارزه با مواد مخدر و زراعت یک زنجیر خوب را برای روستایان به‌ویژه دهقانان ایجاد کرده است: «وزارت احیا و انکشاف دهات سیستم‌های آبیاری را در ولایت‌های ننگرهار و برخی از ولایت‌های دیگر برای دهقانان ایجاد کرده است.»

عواید بیشتر

در همین حال، وزیر مبارزه با مواد مخدر می‌گوید عوایدی که از فارم‌های مرغ‌داری و خانه‌های سبز به‌دست می‌آید، بیش از عواید کوکنار می‌باشد.

مقبل افزود: «براساس احصاییه‌ها، هر هکتار زمین خانه‌های سبز، حدود 60هزار دالر امریکایی عاید دارد، در حالی‌که از هر هکتار زمین کشت کوکنار حدود 50هزار دالر جمع‌آوری می‌شود. پیش از این ما از کشت گندم که نسبت به کوکنار درآمد کم داشت، نگران بودیم، اما حالا سبزخانه‌ها زیاد‌تر از کوکنار برای دهقانان عاید دارد.»

در حال حاضر، دهقانان در خانه‌های سبزِ ننگرهار با کمک مالی وزارت زراعت، در چند فصل میوه و سبزی پرورش می‌دهند.

از سویی هم، محمدآصف رحیمی، وزیر زراعت، می‌گوید مسوولان وزارت‌خانه‌هایی که پروژه‌ی «کار د-اف» را راه‌اندازی و عملی می‌کنند، زنجیره‌ی تولید را از محل تولید تا فروش آن به مارکیت‌ها نیز، تنظیم می‌کنند.

آقای رحیمی گفت: «من در سفر به ننگرهار، مشکلات دهقانان را نیز بررسی کردم. مسوولان وزارت زراعت تلاش می‌کنند که سبز‌خانه‌های بیشتر را در ننگرها و دیگر ولایت‌ها ایجاد کنند.»

مسوولان وزارت مالیه می‌گویند که تاکنون حدود 10 میلیون دالر امریکایی در ایجاد خانه‌های سبز و فارم‌های مرغ‌داری ولایت ننگرهار مصرف شده است.

حضرت‌عمر زاخیلوال، وزیر مالیه گفت: «در گذشته، در افغانستان فارم‌های مرغ‌داری اصلا وجود نداشت، اما حالا این برنامه‌ی موفق در برخی از ولسوالی‌های ننگرهار نیز تطبیق می‌شود. وظیفه‌ی ماست که در بخش‌های مختلف برای رشد زراعت دهقانان را کمک کنیم.»

قاچاقبران بزرگ

در همین حال، آقای مقبل می‌گوید که نیروهای امنیتی در سال جاری 10 قاچاقبر مشهور مواد مخدر را از ولایت‌های مختلف کشور بازداشت کرده‌اند.

او افزود: «ما با همکاری نیروهای امنیتی در قدم نخست تلاش می‌کنیم که قاچاقبران مشهور را بازداشت کنیم، چنان‌که در سال جاری 10 قاچاقبر مشهور را که در سطح منطقه و جهان مواد مخدر را قاچاق می‌کردند، بازداشت کردیم. سال آینده نیز در نظر داریم که قاچاقبران بزرگ را شناسایی و بازداشت کنیم.»

آقای مقبل، افزود که مبارزه با مواد مخدر تنها در افغانستان ممکن نیست، بل در سطح منطقه و جهان نیز علیه این پدیده باید مبارزه‌ی جدی شود.

با این حال، گل‌آغا شیرزی، والی ننگرهار، عملی‌شدن چند پروژه‌ برای دهقانان را در کاهش کشت کوکنار در ولسوالی‌های کامه و بهسود این ولایت اثرگذار می‌خواند.

شیرزی گفت: «تطبیق پروژه‌ی کار د-اف سبب می‌شود که دهقانان این ولایت از کشت کوکنار دست بردارند. وزارت زراعت و دیگر ارگان‌ها برای محو کشت کوکنار باید برنامه‌های مختلف را در این ولایت عملی کنند.»

هشت صبح


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 17 دی 1391برچسب:, ] [ 4:36 PM ] [ بريالي محمدي ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

((به وبلاگ من خوش آمدید)) برای يك بار پريدن، هزار هزار بار فرو افتادم. ::: ::: ::: هیچ انسانی دوست ندارد بمیرد، اما همه آنها دوست دارند به " بهشت " بروند... اما ای انسانها... برای رفتن به " بهشت " ... اول باید مرد. ::: ::: ::: ::: ::: ::: هيچ وقت رازت را به کسي نگو. وقتي خودت نميتواني حفظش کني چطور انتظار داري کسي ديگري براي شما راز نگهداره. محمدي محصل دانشكده طب در کشور ترکیه-آنکارا Mohammadi studying Medicine College in Turkiye-Ankara WWW.Farahnama.loxblog.com
موضوعات وب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 1301
بازدید کل : 4731
تعداد مطالب : 228
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت



تماس با ما

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس





برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب


Pichak go Up

.

.

.

<-PollName->

<-PollItems->

قرآن آنلاین
http://s1.picofile.com/shiat/giv.gif
(بهترین لینک باکس)

  • دانلود فیلم
  • قالب وبلاگ