فراه نما

فراه نما
دینی, علمي، فرهنگي، سياسي و....  
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فراه نما و آدرس farahnama.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

ترتیب: محمد مصطفی نويد
پیشرفت و دست آورد های بشر در تمامی عرصه های مادی زندگی ملموس بوده اما در عرصه ارتباط و انتقال داده ها با هم، چشمگیر تر می باشد.
موبایل با آنکه یک وسیله ارتباطی  ساده در مقابل پیشرفت های چون ویدیو کنفرانس، مکالمات انترنتی  و دیگر امکانات ارتباطی بوده اما از لحاظ کاربرد تنها وسیله مکالمات نبوده بلکه سیستم های پیشرفته موبایل سهولت های چون استفاده از انترنت، تماشای ویدیو، گم ها، و کمره عکاسی و فلم و سایر خدمات هر چند ساده ولی پر کار برد را با خود می داشته باشد.
همه میدانیم که هر پدیده می تواند دو پهلو داشته باشد، – خوب و بد – و انسان اختیار دارد که از شی دست داشته اش درست استفاده کند و یا سوء.
موبایل نيز بعنوان یک شی از چنین خصلت بر خودار است که هم می تواند انسان در راه پیشرفت و ترقی خود آنرا استفاده کند و یا هم  از آن بعنوان یک سرگرمی ناسالم هم مانند سایر دست آورد های تکنالوژی مانند، ماهواره، انترنت و… استفاده نماید و سبب ضیاع و قتش گردد و گمراهی و… را هم در قبال داشته باشد.
با تأسف باید گفت که استفاده سو از مبايل خيلي زياد است. تصاویر پس زمینه موبایل اکثر از جوانان افغانستان را دختر های فلم و یا رقاصه ها تشکیل میدهد و حافظه میموری کارت ایشان آهنگ های مختلف مزخرف هندی و یا هم فلم های غیر اخلاقی پر می باشد.
و فروش و تهیه این فلم ها و سایر مزخرفات آن در بازار های افغانستان آزاد است، و اکثراً فروشنده های آن جوانان می باشد، که توجه دولت از یک سو؛ در آمد بیشتر این بازار از سوی دیگر سبب شده است تا این فساد روز افزون شود.
اما اینکه چگونه یک موبایل اسلامی داشته باشیم، کاری است بسیار ساده، مثلاً:
•    جای آهنگ های مزخرف سخنرانی های مختلف علمایی دین را با فرمت های 3GP و MP3   بگذاریم  در موقع مناسب به آن گوش فرا دهیم؛
•     بجای گیم های که با فرمت جاوا می باشد ما می توانیم کتابهای مفیدی را که با فرمت جاوا ترتیب داده شده است نصب  نماییم.
•    تلاوت قرآن کریم با صداهای حفاظ مختلف و معروف جهان امروز در دسترس همه قرار دارد، و در بدل همان پول که مزخرفات را می خریم بدست می آید.
اما اینکه چه دلیل باعث شده است تا ما مصروف چیز های غیر مطلوب شویم، انگیزه های مختلف در آن و جود دارد که از جمله در دسترس بودن آن می باشد، و از سوی دیگر  والدین هم هیچ گونه کنترول بر فرزندانشان نمی کنند،. و همین است که جوان و نوجوان خانواده در چند دقیقه نشستن با دوست ناسالمش، انواع و اقسام فلم های غیر اخلاقی را بوسیله بلوتوت در یافت می کند و پای تماشای آن می نشیند، و بعدش هم برای جوان دیگر می فرستد.
گذشته از این ها درد سری دیگری را که برای خانواده ها موبایل ایجاد کرده است، مزایمت های تلیفونی می باشد، و حاد تر از این ها این که مبایل بهترین وسیله برای صحبت های عاشقانه جوانان شده است، که شرکت های فراهم کننده  خدمات بیسم هم این موضوع را درک کرده است و  تخیفیف های مختلف زیری نام های گوناگون و حتی بی شرمانه به نام های از آن جنس مثل یاران، و… را در خور مردم داده است.
اینکه این شرکت ها بخاطر جلب مشتری و یا هدفی دیگری این کار انجام میدهد بحث جداگانه است، اما آنچه را که ملت افغان باید بپردازد پول به جیب آنها  و بی بندوباری اجتماعی را بخرند.

منبع: اصلاح آنلاین



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 19 تير 1391برچسب:, ] [ 4:47 PM ] [ بريالي محمدي ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

((به وبلاگ من خوش آمدید)) برای يك بار پريدن، هزار هزار بار فرو افتادم. ::: ::: ::: هیچ انسانی دوست ندارد بمیرد، اما همه آنها دوست دارند به " بهشت " بروند... اما ای انسانها... برای رفتن به " بهشت " ... اول باید مرد. ::: ::: ::: ::: ::: ::: هيچ وقت رازت را به کسي نگو. وقتي خودت نميتواني حفظش کني چطور انتظار داري کسي ديگري براي شما راز نگهداره. محمدي محصل دانشكده طب در کشور ترکیه-آنکارا Mohammadi studying Medicine College in Turkiye-Ankara WWW.Farahnama.loxblog.com
موضوعات وب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 34
بازدید ماه : 1312
بازدید کل : 4742
تعداد مطالب : 228
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت



تماس با ما

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس





برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب


Pichak go Up

.

.

.

<-PollName->

<-PollItems->

قرآن آنلاین
http://s1.picofile.com/shiat/giv.gif
(بهترین لینک باکس)

  • دانلود فیلم
  • قالب وبلاگ